77.

Tak tahu kenapa, tapi pemergian Ijun betul-betul buat aku terasa. Padahal bukan pernah jumpa pun. I used to read his blog religiously. Dan from our chatting, I know he is a good person. Mungkin memang macam tu. Orang-orang baik, bila Allah panggil balik, kita yang ditinggalkan ni akan sangat terasa kehilangan mereka.

Satu hari semalam aku rasa terganggu dengan berita ni. Petang semalam aku pergi swimming. Sepanjang swimming aku fikir macam-macam. Betapa rapuhnya hidup kita. Allah boleh panggil balik bila-bila masa. Dan kalau aku mati nanti, apa impak yang aku tinggalkan?

Anyways. I’m trying to get my stamina back. I try to swim at least 4 times a week. 21 laps (1.05 km) for each session. Or 21 and half laps. Or more. Why half? Sebab tangga ada kat tengah-tengah pool. LOL

On the other hand, it has been a few days (2 weeks?) that I am not happy with my current position. Tapi hari ni, bila aku scroll timeline FB aku (lepas tengok timeline FB arwah Ijun), aku realised ada banyak benda lain yang boleh buat aku gembira. So, I am going to focus into that, while at the same time looking for alternatives. Alternatif yang betul-betul aku suka, dan bukannya dipilih secara terburu-buru disebabkan situasi sekarang.

Please help me to get through this, Ya Allah.

